söndag 22 januari 2012

att gå på basketmatch

God söndagsmorgon! Idag blir det en lat dag tror jag. Eller det blir en lat förmiddag för tanken är att jag ska med Sara, Louise, Daniella och några andra till deras aupair- möte eftersom de idag har en självförsvarskurs! Mobbad som jag är har ju inte jag någon egen organisation som jag åker med så jag får helt enkelt hänga med dem!

Så nu vill jag dela med mig av min gårdag. Kunde ju faktiskt skrivit om detta igårkväll men jag orkade inte. Det lockade lite mer att sitta och kolla på The Notebook medan värdföräldrarna hade date night. Snön var inget hinder för oss, som tur var, och alla tåg och subway gick som de skulle. Vi möttes på Grand Central och rörde oss mot Madison Square Garden där vi fick vänta på Rikard efter att han missat tåget... Morr! Men ingen fara, vi (Sara, Louise och jag) kollade in lite vad som händer på MSG och kom fram till 2 saker:

1) det är helt gigantiskt
2) det händer så otroligt mycket varje vecka!

Tillslut kom Rikard, vi gick in med våra biljetter, köpte lite snacks och hittade våra platser. Vi satt rätt högt upp med det gjorde inte så mycket, vi såg planen ordentligt och det var det enda viktiga. Tyvärr verkade det som att vi satt på lite fel sida av läktaren- alla vi satt runt hejade på det andra laget. Heheheheheheeh, detaljer och sånt.

Japp, rätt mycket snö

och då drar man fram snökängorna!!




 Såhär såg det då ut på planen. Planen såg rätt liten ut men vi kom aldrig fram till om det berodde på att vi kanske satt lite för högt upp.... Eller kanske för att spelarna är långa som jag-vet-inte-vad!



L mig bara klargöra en sak--- vi gick på collegebasket! Alltså inte NBA som vi först tänkt. Det hade varit rätt phätt med NBA men tiderna passade inte riktigt. De flesta NBA- matcher spelas mitt i veckan vilket inte är det bästa med våra aupair- scheman men collegebasket dög lika fint det med! Det var St. John's University mot Villanova. St. John's ligger i City tror jag, fortfarande oklart var Villanova är ifrån ;) Det delades ut handdukar vid ingången och som ni ser är vi ju riktigt inbitna St. John's- fans!!!!!

Louise :)

Sara och Rikard, rätt inne i matchen

Publikhavet

Hur var bakstematchen? AWESOME!!!! Den var verkligen så heeeeelt awesome! Stämningen var så jäkla laddad och det var en riktigt jämn match! Vi blev riktiga St. John's- fans och satt och hurrade vid varje mål. Vi fattade inte riktigt alla regler och det var timeout ungefär hela tiden! Speltiden var 20 minuter men de 20 minutrarna tog över en timme att spela!! Det var timeout lite här och där, man pausade för straffar och allt möjligt. Men fan vilken jäkla bra match det var!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar