måndag 16 januari 2012

happy martin luther king jr. day och utan massage

Martin Luther King Jr. Day här i USA och det är röd dag. Amerikanare och deras helgdagar alltså..... Men det var bara att tacka och ta emot en ledig dag liksom. Det blev ingen efterlängtad kroppsmassage men en härlig dag blev det iallafall. Vid lunchtid tog jag tåget till Stamford och mötte upp min trogna kompanjon Sara (ja, ingen av oss hade bil så det fick bli tåg!) för att sedan strosa omkring lite i Stamford. Vi upptäckte en hel del potentiella restauranger, vi snackade Alla Hjärtans Dag- planer och strosade omkring på Target. Kom fram till att de verkligen har allt. Target har linsvätska, mat, hårfärg, hundmat, soffbord, pussel, sexiga underkläder, träningskläder, TV- spel, ett apotek, pilatesbollar, ni hör! Allt som du någonsin kan tänkas behöva finns på Target. 

Sen gick vi mot the mall och träffade Rikard och Anna. Höll dem sällskap medan de åt lunch (jaaa, jag är ju för pank för att äta ute. Ooops) och snackade om hur jädrans roligt vi hade i lördags! Den här klubben som vi var på var verkligen så sjukt rolig! Musiken var SÅ bra, det var mycket folk, bra med drinkar, fräck ljusshow, dansare som dansade uppe på pelare och ja, det var bara ett så himla bra ställe. Needless to say att vi ska dit snart igen ;) 

Vi pratade även om allt vi vill göra nu när vi är i USA! Vi ska ses ikväll och planera lite närmre men vi hade en hel lista på vad vi ville göra- som typ basketmatch, åka till Washington D.C., besöka Ben&Jerry's fabriken i Vermont, allt möjligt! Undrar nästan hur vi ska ha tid med allt. Och råd?


Nu ska denna konstbruden städa undan alla kläder som pryder golvet, slå på en film och sörpla på en te med lite ingefära för att läka lillhalsen. Vilken go måndagkväll! Och veckan kommer gå så snabbt, så snabbt dels för att det bara är en vecka på 4 jobbdagar men värdmamis arbetskollega flyger hit från Malta och vill spendera lite tid med familjen. Så det blir en liten speciell vecka, helt enkelt. Och ikväll ska jag även se om jag kan få värdmami att boka om Sverigebiljetten jag har den 31 mars. Jag vill ju stanna lite längre och flyttar jag den är jag ett steg närmare att få hit Malin& boyfriend på besök! YYYEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar