tisdag 17 januari 2012

tittar in innan lillan vaknar

Ett litet klagomål, om jag får be. Innan jul kunde lillan lätt klämma bort 2- 2.5 timme under nap time. Det gav mig gott om tid att hänga runt lite på Internet, blogga, läsa bloggar, käka lunch och hjälpa till med lite tvätt och sånt där. Men NU. Nu sover hon i bara någon enstaka liten timme! I och för sig sover hon betydligt bättre under nätterna och sover nu 12 timmar i sträck! Det, måste jag bara skriva, är helt fantastisk. Värdmami får ordentligt med sömn om nätterna och är inte helt förstörd i en vecka pga sömnbrist.

Hör hur hon börjar gny lite nu och skriker nog snart efter mamma. Men jag får väl nöja mig med en timmes Johanna-time. Dags att laga lunch för den här nannyn har inte ens ätit än. Lunch klockan 2.30 pm, craaaaazy stuff. Men annars rullar tisdagen på riktigt fint, Sophia börjar verkligen älska älska äääälska musiktimmen vi går på och jollrar glatt med i alla sånger.

Och så sitter jag med reselängtan. Alla i Sverige flyr till Thailand, vissa drar till Australien och andra drar runt i Asien och bara gottar sig. Jag. Jag jobbar i USA och tjänar pengar förvisso, men pengarna spenderas snabbt på jag-vet-inte-vad. jag får börja spara till mina framtida resor helt enkelt. Och dags för lillan att vakna- hörsch senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar