fredag 20 januari 2012

ffffffffffffffffffffredag.

Ifall någon missat. Minns tillbaka på gymnasietiden och hur djup kärleken var för just fredagar. (och hur allvarlig hatet var för måndagar. Och söndagsångest) Fredag. MMMH. Det tillochmed smakar gott i munnen- freeedag, fffredag, ffreeeeeeedaaaaaaag!! Fredag och fortfarande inga glasögon. Suck. Och wow, är det redan 20 januari?!


Lyllos lilla mig har redan slutat för dagen. Värdmamis arbetskollega har flygit hem till Malta och efter att ha jobbat hårt hela veckan gav värdmami sigsjälv en paus nu i eftermiddag. Chill att jobba hemifrån ju. Imorse var jag och Sophia på Stepping Stones tillsammans med Carrie och Chase- granne med nanny. Stepping Stones är typ som ett barnmuseum, lite som Exprimentarium i Köpenhamn för de som känner till det. Första gången jag var där och Sophia ÄLSKADE det. Hon och Chase lekte tillsammans i köket och blåste bubblor och allt och så var de sådär löjligt söta så man liksom "naaaaaaaaaaw":ade hela tiden. Hihihihihihih

Jag känner mig alltid så typ stolt över migsjälv när jag umgås med vuxna. Eller med personer so jag inte alls hade umgåtts med egentligen. Men typ tidigare i veckan när vi hade play date med en annan granne och hennes dotter. Carrie, den andra nannyn från idag då, hon är typ 30, har varit nanny här i 15 år (!!!!) och vi har ungefär ingenting gemensamt. Hon älskar katter och jobbar som volontär på ungefär 5 olika djurhem här i staden. Hon går liksom upp 4.30 på morgonen för att fånga in vilda katter för att sedan uppfostra dem och adoptera bort dem! Alltså- helt olika men hon är skittrevlig och riktigt rolig och våra kidz älskar varandra. Power to the nannys, yoooo.

Jag tror att det blir en rätt lugn fredagskväll idag. Imorgon ska vi ju in till City och gå på basketmatch! Tanken var först att vi skulle gå på en NBA- match men tiderna passade inte riktigt. Så vi taggar college basketball och oooooohh vad jag längtar! Önskar er alla en bra fredag och en härlig helg. Hörsch later

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar