tisdag 24 januari 2012

dag 11- en låt av ditt favoritband

Coldplay- Fix you

En låt. Ett band. Skulle kanske vilja slänga upp lite Adele på listan men en låt av mitt favoritband och idag kan vi vara så tekniska och säga att Adele ju faktiskt är en soloartist och inte ett band. Så hur har denna kunnat bli favoriten av alla Coldplay's låtar? Jag har några andra, mer up-tempo, favoriter som Lovers in Japan/ Reign of love. Eller Don't let it break your heart. Life in technicolor ii. Princess of China. Every teardrop is a waterfall. Ni vet. Men Fix you.... Jag kan ärligt talat inte ge en exakt anledning till varför den toppar mina listor. Den har liksom varit med så länge. Jag har gråtit så många gånger till den samtidigt som jag lyssnat på den för att klara av tuffare tider och bara tänka något så klychigt som "någon kommer snart och fixar mig!!"

Den har blivit en gammal klassiker och den får hänga med ett bra tag till! Jag tror tillochmed att jag minns när jag hörde den första gången. Det var min halvsyster Celia som hade den på iTunes och eftersom vi alla back in the day delade dator så satt jag bara en kväll och kikade igenom vårt iTunes. Så lyssnade jag på den och hamnade typ i trans och tyckte att det var den finaste låten jag någonsin hört. Redan där och då bestämde jag mig kanske att den skulle bli min krycka när jag behövde lite hjälp.

Är det bara psycho me som analyserar låtar såhär och är så beroende av dem?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar