lördag 21 januari 2012

ogillar när väder förstör planer

Kan inte få nog av att tjata om väder.

Inatt förväntas det snöa, en hel massa tillochmed om man ska lita på amerikansk media. Det ska snöa 7 inches (jag vet inte hur många centimeter det är) (oj, det är 17 centimeter?! Tack Google) och det ska bli världens snökaos. Såklart blir ju vi oroliga för om detta kommer att sabba våra planer för imorgon- att ta tåg in till City och kolla på basket.

Jag måste bara få ut min frustration här nu. Det känns bara lite som att vi borde vara förberedda för snö. Visst, 17 centimeter är rätt mycket snö men liksom come on. Folk kan ju inte vara uppriktigt förvånade över att det blir snö? På vintern? Det hade varit en sak om det lovats snö i augusti och det hade även varit en sak om det lovats snö i Brasilien. Men i nordöstra USA? I januari? HÄR BEHÖVER MAN INTE ENS KÖRA MED VINTERDÄCK!!!!! Klart som korvspad att någon olycka sker?????? Nyheterna har uppmanat oss att köpa hem massa mat och vatten för vi kommer inte kunna lämna husen! Fattar ni hur sjukt det här är?

Jag vet inte, kanske är jag bara irriterad för ingenting. Det kanske inte alls det komma snöa inatt, för allt jag vet vaknar jag imorgon bitti med inte så mycket som en snöflinga i luften. Allt jag vet just nu är att om snön orsakar förhinder och gör att vi inte kan åka och kolla på basket............ kommer jag inte vara så glad.

GODNATT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar