lördag 17 december 2011

vi pausar, vi andas in, vi andas ut

Nej jag vet, jag har inte skrivit så många rader på sistone. Jag tog inte med mig min Macis (vilket jag ångrar en smula nu) och jag vill inte fråga om att låna lilla Malins hela tiden! Men nu är hon inte hemma så jag passar på att skriva. Min kamera ska jag försöka vara duktig med så att jag kan förevigt minnas när jag åkte till Sverige och hälsade på :')

Flyget gick bra och jag hann med alla flyg överallt. Himla massa väntande, väntade på JFK och fick tiden att passera genom att äta en hamburgare med 1000 kalorier (jag skämtar inte, den var 1000 kalorier på riktigt!!) läsa min bok och lyssna på min lilla musik. Flyget till Amsterdam tog typ 6 timmar och jag har aldrig varit så obekväm som jag var då. Huvudet var det fel på, näsan dummade sig, halsen sved, mina fötter somnade hela tiden, nackspärr när man sitter upp och sover ni vet......

När jag sedan ÄNTLIGEN landade i Amsterdam rusade jag till närmsta spa och fick en ryggmassage. Tack du lilla asiatiska kvinna med sjukaste musklerna för att du knådade min rygg. Sen fick jag vänta några timmar till på flyget till Köpenhamn och fick återigen dyka ner i boken och försvinna till musikens värld.

Och så var det dags. Flyg till Köpenhamn, bara 1 timme och 20 minuter tills jag springer ut genom dörrarna på Kastrup och hoppar in i pappas armar à la Love Actually. men vad händer när jag landat och skyndat mig igenom security och allt det där?!?!?!??!?? Ingen pappa. Ingen pappa, ingen Malin och ingen Vera. Jag funderade ett tag på om jag blev Punk'd eller om jag hamnat på fel flygplats. Var fan var dem nånstans?

Så det blev inget Love Actually- moment men det var så härligt att se dem. Vi kramades och hoppade upp och ner av glädje för att sedan styra bilen hem mot lilla huset i Falsterbo. Och vad undrbart det var att se alla. Halvpappa! Mamma! Lillebror! Lillasyster! En till lillasyster! Halvmamma! En till lillasyster! Pappa! Och Calle, Malins boy. Det var kul att se honom också. Och så somnade jag gott i min egna säng. Wow vad härligt

Och idag har jag varit i stan för julklappshjälp. Nu sitter jag och är proppmätt efter ordentlig himmagjord midda'. Go och glad med en clementin som jag fick av mamma i min "Välkommen hem"- korg. Dags att kolla igenom lite svensk teve, vad har den att bjuda på en lördagkväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar