måndag 12 december 2011

bara några små dagar kvar innan jag får gå på svensk mark

Ojojoj, bara två dagar kvar nu ju! Som sagt, packningen är rätt OK. Mina få kläder, skor, juklappar och en massa andra saker! Skor till Mini, mamma vill ha bakingredienser och pappa vill h macaroni&cheese och speciella kakor! Och så vill jag till bibblan men denna gång inte för story time med lillan och inte heller, hör och häpna, för att hyra film. Nej, denna gång ska jag dit för att kolla in böcker!!!! Blev så sugen på att sitta med en bra bok när jag ändå har 4 timmar att döda på flygplatsen i Amsterdam och tar förmodligen inte med mig datorn. Så ska kolla om det finns några fina böcker till mig på the library. Och handla de sista förbaskade julklapparna åt mamma som hon bett mig göra så länge måste jag göra ikväll också. Wow så många ärenden. Wow vad viktig jag är

Annars då? Vanlig måndag idag. Svinkallt idag och det var första gången vi vaknade till minusgrader! Värdmami har alltid sagt att det blir som kallast i slutet på december och i januari/februari kan man knappt gå ut utan att förfrysa..... Spännande. Och imorgon är det Lucia! Jag ska nog kolla efter pepparkakor i affären. Och köpa clementiner och se på luciatåget på svtplay imorgon bitti. Mmmmmhhh, det kan bli rätt mysigt.

EN SAK TILL!!! Vår ugn fungerar igen!!! Ja men visst, värdpapi fixade den och nu fungerar den helt som vanligt. Vi vet fortfarande inte riktigt vad som hände men skyller som vanligt på att lilltjejen varit och fifflat. Okej, dags att sätta igång kvällen? Here we go =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar