tisdag 6 december 2011

Tänk så irriterad jag kan bli ibland

Jag är väldigt mycket väl medveten om att detta är en dålig sida av mig. Jag har inget tålamod och jag blir lätt irriterad. Jag be rom ursäkt för alla jag varit/ kommer vara irriterad på i framtiden. Här ska vi se på situationer som gör mig irritead

- När jag inte är i tid
- När andra inte är i tid
- När jag inte är i tid och det inte är mitt fel men folk blir arga iallafall
- Allt som har med tid att göra
- När kidsen gnäller
- När kidsen inte äter
- När 100- bussen inte är i tid (Moahahahaaaaa, inte för att jag bryr mig nu ;))
- När något inte fungerar som det ska
- När tågkonduktören hänger på tutan precis när man ska somna
- När jag har maxat lyssningar på en låt på Spotify

Ojdå. Listan kan visst göras jäkligt lång. Jag klarar i stora drag inte av att vänta på folk, på saker eller när saker inte fungerar som det ska. Jag vet nu att jag inte alltid lyckas att dölja min irritation. Om jag får citera min vän så "känner man det bara och det lyser bara "irriterad irriterad" om dig". Tack för din ärlighet. 


Klart att ni undrar varför jag skriver allt detta. Jo. Av den enkla anledningen att mina kids ibland gör mig helt bananas. Jag vill inte gå in på för många detaljer (för jag älskar dem egentligen) men alla ni nannys och föräldrar för den delen vet vad jag pratar om? När kidsen gnäller av helt ologiska orsaker. Mina föräldrar skrattar säkert just nu åt alla gånger de velat bakna mitt huvud i bildörren för att jag varit så sjutk störig som liten men jag kan säga till er andra att så inte är fallet. Jag var jordens snällaste lilla flicka och tog alltid hand om alla andra om mig. Jag var perfekt. Men spola fram tiden 19 år så är jag inte så perfekt längre. Jag kan knappast vara ensam!!!!!!!
JAG VÄGRAR TRO TT JAG ÄR ENSAM OM ATT VARA IRRRRRRITERAD IBLAND!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar