onsdag 7 december 2011

gröt, äpple och te

Gröt, äpple och te. Eller gröt, clementin och te. Men alltid samma visa till frulle- gröt (med honung och mjölk) en frukt och te. All frulle är i magen nu och tänderna är borstade. Värdmami är i City och jobbar idag, Matteo är ju i skolan så det är bara jag& Sophia hemma idag. Och jag är ensam hemma en bra stund, värdmami är inte hemma förrän 6- tiden skulle jag tro. Vädret här är så galet tråkigt nu. Regn och grått men ändå varmt ute, typ lite som Novemberväder fast ändå lite bakvänt eftersom det fortfarande är typ 15 grader ute? Var är min vintersnö? Lär väl få ordentligt med snö och får äta upp mina ord om hur "mysig och härlig" det är men den tiden den sorgen.



Så vi kör på den älskade halsduken från Forever21. Och så drar vi till the bibliotek och hänger lite på story time. Eftersom ugnen är sönder kan vi ju inte baka någonting, annars älskar lillan att kladda med kaksmeten! Det bästa hon vet är när hon får sitta i bara blöjan och bara smetar smet överallt. Hehehehehehe  kladdigt och gött. Nu piper hon för att hon inte får leka med tandkrämen. Kalla mig fjantig men jag vet inte hur nyttigt det är för småbarn att trycka minttandkräm i munnen? Frisk andedräkt iallafall? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar