lördag 3 december 2011

morning time

Värdpapi är hemma. Alltid lika mysigt och mycket härligare att vakna till musik som spelas nere i köket än barnaskrik. Tror att det minsann är lite Norah Jones som spelas därnere nu och det finns ingen som får mig på bättre morgonhumör än miss Norah. True.

Igårkväll blev en minst sagt trevlig kväll. Första anhalten var bibblan där jag skulle hyra filmer för helgens slapptimmar och för att förhindra migsjälv att hoppa i sängen av uttråkhet? Uttråkning? Uttråkadhet? Jag skyndade mig igenom hyllorna, checkade ut dem, blev tillsagd att jag har en böter på $30, skämdes för det och körde sedan mot Saras hus för att plocka upp mitt middagssällskap. Planen var att vi skulle käka på en restaurang som fröken Sara valt men det insåg vi rätt snabbt att det inte skulle gå. Varför? Det var julmarknad. Alltså, det fanns inte en endaste ledig parkeringsplats, det var människor över-överallt och allt var bara... trångt. Vi gav det ett tappert försök iallafall men styrde sedan kärran mot thairestaurangen. Jepp, jag har fått dille på thaimat, chicken thai red curry med ris i mitt hjärta. Efter maten körde vi mot Stop&Shop, handlade fredagkvällens nödvändigheter och begav oss mot Emmas house.

Wow, vilken trrrrrevlig fredag. Där satt vi hos Emma, käkade vår glass, käkade Saras svenska lösgodis och Marabou och kollade på gamla filmklipp. Denna lördagsmorgon inser jag att jag på något mysko vänster har bitit migsjälv i läppen och jag vågar nog säga att de nu är större än Angelina Jolies läppar. Vad händer med min mun?!?!!?!


Känner väl mig typ så. Fast inte med sprutan då, inget sånt trams. En väldigt konstig känsla kan jag berätta. På tal om helt andra saker än min mun så surar jag lite för att vår ugn har pajat. Den är helt ur funktion av helt oförklarlig anledning. Så nu kan jag inte baka mitt bröd som jag väntat 3 månader på att baka eftersom jag först inte hade lingonsylt (Tack IKEA) och när jag väl fixat sylten går ugnen sönder. *Surar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar