onsdag 14 december 2011

idag är änsålänge en jobbig dag men jag måste tänka positivt. jag är hemma snart

Fy bubblan alltså. Vilken morgon. Som ni vet flyger jag ikväll med värdmami ska flyga själv med barnen till Nya Zealand imorgon bitti så vi är båda lite stressade med packning och allt sånt där som ska fixas innan man åker iväg. Det kunde alltså inte komma mer olägligt att Sophia är på riktigt jävelshumör och är helt omöjlig. Så klart blir det hela lite värre när hon skriver "AAAAAJJJAAAAJJAAAAAJJ" och håller för sitt öra. Jag och värdmami såg på varandra och vi båda tänkte nog samma sak- fugg fugg fugg fugg fugg fugg fugg! Hur ska en liten bebis kunna flyga så länge? Med ont i örat? I mer än 20 timmar? Jag tror värdmami hellre ville skjutas än tänka den tanken.

Doktorn är bokad i eftermiddag och i värsta fall får de vänta med att flyga till dagen efter. Men jag ska iväg ikväll, som planerat så det är inget att oroa sig för. Eller ja jag kanske inte heller kommer iväg. Pappa berättade innan att jag borde göra en såkallad online- checkin för annars kanske jag inte får en plats på flyget. Jag fick plötsligt andningsvårigheter och kämpade mot tårarna som tryckte. "Kommer jag inte kunna flyga hem?"


Så nu sitter jag i sänge och käkar en halvgod clementin och är helt övertygad om att jag inte kommer flyga hem ikväll. Det är idag världens sämsta dag att flyga hem på av lite olika gnälla anledningar:

- Jag vaknar med helt insane huvudont
- Jag har vidrig menzvärk (och tycker att menz är ett jävla påhitt!!!)
- Stressar för packning. Har jag med allt, har jag med för mycket, har jag köpt alla julklappar med mera med mera med mera
- Blev arg på pappa för att han skrämde upp mig om att jag inte skulle få någon plats. I mitt ostabila känsliga läge började jag förtvivlat gråta och gick till värdmami för en kram (Pappa, jag har förlåtit dig)
- Har stått ut med tokigt mycket barnaskrik idag men tycker samtidigt lite synd om lilltjejen om hon nu har ont i örat

MEN. Allt är inte dåligt. Jag har ätit brownies som jag bakade igår för att jag tyckte så syd om migsjälv. Sen lagade jag härlig amerikansk lunch och njöt av min tycka-synd-om-mig-själv-känsla. Och när lillan ska till doktorn med värdmami har jag lite extratid så jag kan kolla på julkalendern. Allt är alltså inte dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar