fredag 9 december 2011

till klubbkapital- som aldrig blir frisk


Stackars stackars Klubb som aldrig blir frisk. Jag håller tummarna för att den envisa förkylningen försvinner snart. Iallafall bad käraste Klubb om receptet på lingonbrödet (som jag, nej, fortfarande inte bakat) och för att muntra upp så får hon givetvis det. Jag vet att det innehåller en massa frön och nyttighetsstrunt men det smakar helt ljuvligt. Och det smakar inte nyttigt. Bonus!

Jag kanske inte får ge ut receptet för mamma men strunt samma, man ska dela med sig av det goda....

Lingonbröd

2,5 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl 
½ dl linfrö
½ dl vetekli 
½ dl lingonsylt
½ tsk salt
1 tsk bikarbonat 

Blanda alla ingredienser ovan i en stor bunke
Tillsätt 1 dl sirap och 3 dl filmjölk

Smörj en form (1,5 liter stor ca) och häll i smeten. Gräddas i 45 minuter på 200 grader på nedre falsen. Lägg på folie om det blir mörkt.


KRYA PÅ DIG KLUBBKAPITAL!

1 kommentar:

  1. tack johanna! känner hur du teleporterar vitaminer till mig!!!!! och busig tjej som ger ut receptet, kanske inte bästa stället att lägga ut det på internet om du inte är säker på att din mamma godkänner.. HAHAHAHAHAHA men ja, tack!!!

    SvaraRadera