torsdag 1 december 2011

ett julinlägg: äntligen är julekvällen här. det är så tyst på gator och i gränder....

Detta kan vara min absolut favorit bland alla alla alla julsånger. Jag minns att jag sjöng den när jag gick i förskolan, när man hade julkonsert i kyrkan och ända sedan dess så har den funnits med mig i mitt lilla huvud. Jag letade efter den igår när jag var på jullåts- jakt men den fanns inte på Youtube. Den var tydligen från Solstollarna?? Det var väl nån svensk seriegrej, no? Hursomhelst, tänker alltid på en liten Jojo som sjunger den i kyrkan som är fylld med mysiga ljus och änglaspel. Juuuuuuuuuuul!

Det var bannemig min första tanke när jag vaknade idag också. "Fett! Första December, nu börjar nedräkningen!" Och så satte jag igång och sjöng "nu äre jul igen, j-j-jul igen". Någon som kan lassa över en chokladkalender till mig? Och jag SKA se på julkalendern. Tänkte att jag ska ställa klockan lite tidigare varje morgon så kan jag se det first thing när jag vaknar! Vet, jag är så jävla clever. Så det var nog allt om julen för detta inlägg. Torsdag redan, herregud vad veckorna försvinner. Känns som att jag alltid tänker "redan torsdag?" Och sen är det ju fredag och sen heeeelg. Ingen utgång planerat denna helg, däremot julbak skulle jag tro? Och passa kids på lördag. Och käka thaimat. Och chocolate chip cookie deg. Ja det finns ju ingen pepparkaksdeg (vad jag sett) så man tager vad man haver. Jag klagar inte.

Vi kickstartar dagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar