tisdag 13 december 2011

slutkörd måndag

Inte var det månDAGEN som körde slut på mig, det var istället månKVÄLLEN. Har flängt runt som en dåre, kört från det ena stället till det andra, köpa mammas julklappar, fel storlek, åka tillbaka och byta, åka tillbaka igen och få "bytarkvitto" om storleken är fel, handla sakerna mamma&pappa ville ha, åka till bibblan och hitta exakt de böcker jag hoppats på och där hade det tillochmed en brasa tänd med mysiga fåtöljer och ett litet bord där man kunde koppla av. Andas några djupa andetag och läsa några rader i boken, köra vidare och lämna Nikolinas makaroner som jag köpte till henne på IKEA. Hennes värdkidz har blivit IKEA- frälsta och har nu fallit head over heels in love med makaroner formade som älghuvuden. Hon fick inte mindre än 7 påsar så nu är jag värdkidzens Gud. Power!!!!!!!!!!




Jag tar skydd bakom min bok. A walk to remember blev det och The Notebook. Jag har sett The Notebook på film miljarder gånger men vindar viskar att boken ska vara rätt bra. A walk to remember har jag aldrig sett (jajaja, jag är ingen riktig tjej om jag inte sett den blablabla) men igen, boken ska vara riktigt bra. Och det är den. Iallafall det lilla jag läst.

Imorgon är det alltså Lucia och det ska ju uppmärksammas, som vilken annan viktig högtid som helst. Dock finns här ju inga lussebullar i huset men jag plockade med mig en gäng clementiner i affären och en burk cashewnötter. Så jag ska knapra på det och skala clementiner hela morgonen, ställa klockan på alldeles för tidigt och hoppas att Svtplay visar Luciatåget. Annars läser jag bara min bok.

Godnatt nu innan jag dunkar huvudet hårt i Mac:en. På tal om Mac--> Apple-->iPod--> hörlurar borta för längsedan så har jag äntligen köpt nya! Har ju fått låna värdpapis på tok för länge och jag vet inte om han vrider på sanningen när han säger att han inte behöver dem. Nu får har iallafall tillbaka dem för jag har köpt ett par fräcka Skullcandy- lurar för endast 10 bucks. Rosa är dem också tillochmed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar