tisdag 6 december 2011

det är svårt att veta var kameran är när man håller clementiner för ögonen

Mina clementiner. Åh mina älskade älskade clementiner! Era stackare att jag ett tag inte tyckte om er, hur levde ni utan min kärlek? Lite extra glädje är att jag får alla- exakt- alla för migsjälv då värdmami hatar att man måste spotta ut kärnor. "I don't like to fight for my food!" Ett helt förståeligt argument.


Tänkte egentligen tömma diskmaskinen och plocka undan i köket nu när hela gänget dragit iväg på Tae Kwan Do men så tänkte jag blogga lite först! Ser ni så mycket jag bryr mig om mina läsare? Så jämrans omtänksam, jag veeeeet. Och ni fick tillochmed en liten outfit- bild idag. Såklart är (en av mina) favoritkoftor på. Kallar denna för min Ebba Rosell- kofta. Av lite olika anledningar faktiskt, kanske för att jag vill minnas att Ebba också har en kofta med bollar eller kanske för att jag bara saknar mig lite Ebba Rosell? Vilken tur för mig för jag fick lite Skypetid med henne idag! Och OM hon är svår att få tag på?
Nu fick du tillochmed ett blogginlägg din lilla skitunge. 


Och det är inte långt kvar nu tills jag är runt grå luft igen (Sverige, då) Funderar på om jag ska ta med mig några saker här som jag älskar. Typ pepparmintschoklad och nyupptäckta vanilj- chaite som värdppi tycker så mycket om. Och sen har ju en lita redan gjorts på vad som ska flygas tillbaka. Godis till mina vänner här och en massa ill kära mig också. Och kläder? Ska jag ta med hem nya kläder? Ska jag byta upp garderoben lite? Beslut belut beslut

Det verkar inte som att det blir tisdagsbio heller idag. Istället ska vi nog hänga hos Säri och kolla på film. Jag ska ta med mig en chai-te-påse och clementiner. Go matsäck det dära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar