söndag 4 december 2011

söndag- ingen fungerande ugn, inget julbak, inget julhoppet men andra advent och härliga planer ändå

Vad är det som händer?!?! Såhär mycket brukar jag aldrig sova, vart kommer allt sömnbehov ifrån?? Gick och la mig hyffsat i tid igår och vaknade till vid åtta imorse för att tömma lilla kisseblåsan. "Äh jag ligger och drar mig en stund och myser sen kollar jag på julkalendern" Vad händer? BOOM. Jag slocknar helt och vaknar halv elva, lagom tid till Sophias lunch ungefär. Så nu har jag sovit hur många timmar som helst.

Idag är första gången på väldigt länge jag inte är med i Julhoppet. För er som inte vet är det alltså gymnastikföreningens julavslutning där alla grupper har någon liten uppvisning. Oftast är det en rätt dryg dag, man är i hallen från tidig morgon till sen eftermiddag, man delar omklädingsrum med 100 tjejer, man tappar alltid bort någonting, man stressar sig mellan de olika programpunkterna, man blir sprejad med hårspray i ögat, jag gör varv på tumbling och trampett, man käkar BK till lunch och massa kakor till fika..... Gud vad jag vill vara med på julhoppet igen! Sorgligt nog finns inte mitt lilla lag kvar i Kämpinge men lillebror är iallafall med. Så en bit av mig är där idag, det får mig att må lite bättre.

Ja, idag skulle det ju bli något slags julbak men vår ugn är sönder. Ju. Det tänkte ju inte jag på när jag sa att "vi säääkert kunde vara hemma hos mig och baka lite" Duuuuuh!!! Men nu ser det ut som att vi istället ska ha lite chokladfondue- date. Sara sa även att hon var en jävel på att göra knäck så vi får se om det kanske blir någon knäckbakning, det är ju juligt? Annars blir det smält choklad och massa goda tillbehör. Mumsfilibabba. Alla som har vägarna förbi är välkomna.

För att det är så förjävla härligt att vara nyvaken



KOLLA PÅ MIN LÄPP!!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHA så här ser den ut just nu. Ni kanske inte ser den så himla bra men det ser ut som att jag plutar med läpparna i äkta Angelina Jolie- anda. Stackars mamma där hemma är orolig för mig och har säkert skickat krämer och salvor till mig redan. Kära mamma, hon är så söt. Skriver jag att jag har ont i huvudet skickar hon värktabletter, skriver jag att jag har ont i ögat skickar hon ögonsalva. Nej mamma skicka ingenting. 1) jag är snart hemma 2) det är INGENTING. Kanske dags för mig att äta frukost nu? På tal om ingenting! Det hade varit vidunderligt mysigt om jag drog upp mina gardiner och såg en massa snö på marken. Eftersom jag spelar julmusik nu hade det passat perfekt , så att man får in julkänslan oRRRRRdentligt. Har snön kommit till Sverige än? Är det vitt nere på Näset eller grått som vanligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar