onsdag 7 december 2011

det är mysigt att mysa så vi myser lite till i mysvädret



Fattarni? MYSVÄDER. MYS. Sådär kanske nu när det regnat hela dagen men sånna dagar är sköna också. Speciellt när lilltjejen är på samma humör- hon har varit (relativt) snäll, tog en låång nap åt mig och åt sin lunch. Snart kommer grabben hem med bussen, han har varit på akvarium idag med klassen så han lär nog ha en hel del att berätta. Kvar att göra idag är att ge kidsen mellis, läxor med Matteo, bada och laga mat. Eftersom jag har skillz med det här att planera är kvällens middag i princip redan lagad; så det är bara att värma&laga lite till. Tänk så effektivt!

Julmusiken är fortfarande igång. Hittar ju nya jullåtar varje gång jag tänker på en jullåt och jag känner att jag måste maxa mina jullåtar nu!! Man har liksom en månad på sig och sen är det slut-i-rutan. Tänker också på när lillSofia hemma sjöng till mig i helgen över Skype. Lilla tokfina, så fint hon sjöng.


"Eeen sockerbaaaaagare, här boor i staaaden. Haaan bakar kaaaakor meest hela daaaaaaagen"


Ohnej! Kom nyss på att jag ju missar Lucia! Inga lussebullar på Lucia? Vill minnas att vi var några friends som ville kolla på Luciatåg inne på Svenska Kyrkan i City men vill också minnas att det typ kostade 50 dollars????!?!?!?! Palla det. Nej jag går lussetåg själv om det så ska vara. Med lite glitter i håret. Och tända ljus. En till tanke- hade det varit 12 grader kallare nu hade det varit snö ute istället för regn. MYS.

2 kommentarer:

  1. mysMYSmYsMySSSSSSSsssSsSsssssss. förresten johännie, kan du inte lägga ut receptet på lingonbrödet? låter smarrigt!

    SvaraRadera
  2. KLUBBBB!!! :D följer bloggen frenetiskt, hur mår du idag?? gör ett inlägg till dig direkt och njut för mig med!

    SvaraRadera