fredag 30 december 2011

love affairs


Finn ett fel på bilden. Fan, nu syns det ju inte men fredagen i ära har jag sidbena idag. Äre inte fantastiskt, sidbena och en hästsvans. Och rött läppstift. Ibland är jag förvånad över min egna kreativitet. jag kan göra något annat kreativt och berätta om min dag.

Vi kör. Jag vaknade som sagt rätt så för tidigt och kunde inte somna om. Drunknade i svett då jag somnat i ett minusgradigt med 4 par tröjor och vaknade i ett 20- gradigt rum. Kläderna flög av illa kvickt och jag böjde mig halvvägs ut genom fönstret i underkläder för att svalka ner mig lite. Efter det äventyret packade jag upp väskan, slängde kläder i tvätten och kände mig väldigt organiserad. Jag bäddade min säng, klädde på mig och skulle ner och göra frukost- för att sedan inse att köket inte bjöd på så mycket. Det fanns lite flingor som jag nöjde mig med, mjölk som säkert var någon dag för gammal och lite te. Det fick duga.

For sedan iväg till the mall för dagens viktigaste- klänningen. Traskade in på Forever21 och njöt av det första jag såg- flera ställningar fyllda med klänningar. Fan alltså är det en sak amerikanare fattar så är det att tar ett plagg slut beställer man illa kvickt in fler! Inte som i Sverige "nej den är slut..." MEN VAFAN beställ in fler!?!?!? Iallafall hittade jag ungefär 7 fina klänningar (på bara 1 affär!) och jo, jag hittade min underbara. Den hängde där helt ensam och det var klänningen jag föreställt mig i mitt huvud. Perfekt eftersom jag nu har min viktiga Little Black Dress när fantasin tar slut nästa gång.

Köpte min klänning, köpte rött nagellack (jag vet, kreativt) för att därefter åka och lämna böcker på bibblan. Kan ni tänka er att jag tillochmed klämde in en grocery shop innan lunch?? Fast jag höll inte riktigt min budget... jag har fått pengar av värdmami men låt oss säga att det inte var i närheten av tillräckligt. *hUNgRiG tJEj*

Och nu sitter jag här. Har tillagat en pasta carbonara med så förjävla för mycket vitlök, sitter framför Sex and the City under en filt helt ensam i huset. Och ingen är inloggad på Skype, bara den där man kan testa ljudet på. (och jag har redan ringt migsjälv tre gånger) (ogillar min egen röst) MEN IKVÄLL ska jag krama Emma och Sara lite och planera morgonkvällen. Wooooooooohhhhooooooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar