fredag 30 december 2011

en lista, varför inte en saker-jag-gjorde-i-sverige-lista?

Vill sluta kalla Sverige för "hemma" men det går inte så bra? USA är mitt "hemma" nu men så vill jag ju inte heller tänka? Nej nej jag vet, eftersom jag har både svenskt och amerikanskt pass så får jag enligt lag (?) kalla båda för hem. Fint shit.

En lista över saker jag gjorde i Sverige:
- Krama alla i familjen
- Äta svenskt godis
- Besöka Sunds, äta kladdkaksmuffins och catch up med teachers
- Åkt 100- buss
- Varit på KB (och haft riktigt jädra apkul!) och på Strandbaden. Forever Strandbaden.
- Fikat i stan (men inte på Espresso House!!!!!!) 
- Adventsmys hos Ebba
- Julbord på Grand Hotel
- Klä julgranen :')
- Lagkväll på Millennium
- Strosa omkring i Malmö
- Lunch på Kust och på Aldos
- Ätit riktig himmalagad maud
- Ätit kebabtallrik!!!!!!!!!


En lista över saker jag gärna hade velat hinna med:
- Gå på bio
- Fika med ungefär en miljard till!
- Spontana sleep overs med kompisar
- Gått på promenad
- Bakat massa massa massa masssssssa
- Åkt lite mer 100- buss


Okej så jag kommer inte på fler nu. Men jag hade en jäkligt bra stay i lilla Sverige. Var konstigt att prata svenska med folk till en början och jag vet inte hur många jag sa "sorry" eller "excuse me" till när jag gick in i folk i stan. Och jag förstod inte var jag var när jag vaknade den första morgonen. Kände inte alls igen mig. Det hade inte hänt så mycket på Näset under tiden jag varit borta. Motorvägen har tydligen byggts ut och rondellen i Skanör hade gjorts om. BIG THINGS. Och nu kollade jag nyss på en film om Hästveckan 2012 och längtar till sena sommarkvällar på Strandbaden..... What is wrong with me, varför är jag aldrig nöjd?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar