söndag 4 december 2011

kikar in på en liten lördagkväll


Det är ett lite trist inlägg påväg nu. Jag som såg fram emot att ha Emma här och ha en trevlig lördagskväll hemma hos mig när värdföräldrarna är på finmiddag men icke så. Jag vet inte riktigt vad som hände men på the mall idag var det som att någon bar tog min energi. Kanske var det teet som Sara sa men det kändes väldigt mysko. Varm och kall samtidigt, allt kändes jobbigt och att lyfta upp benen när jag skulle gå har aldrig känts jobbigare. Okej riktigt SÅ akut sjuk blev jag inte men det var något som inte stämde. Så jag körde hem och la mig helt utslagen i sängen och fick ställa in kvällens Emma- planer. Jäkla te!!!!

Istället så la jag mig i soffan och bara glodde i taket. Tog sedan tag i lite kraft och satte igång en film, det fick bli Grinchen eftersom den var närmast tillhands. Lite sällskap har jag haft iallafall tillsammans med Ben och Jerry. Känner ni dem? Världens snällaste grabbar någonsin =) Fortsätter muppa mig här i TV- soffan och lyssnar ser till att barnen sover sött. Så nu för ni ursäkta mig, nu ska jag fortsätta göra ingenting. Drömmer om julbak som kanske sker imorgon. Jäkla ugn som är sönder, någon som har ett stort kök att låna ut till svenska brudar som vill ha pepparkakor?

2 kommentarer:

  1. förlåt att jag inte svarade på ditt sms men jag hade fullt upp med kidsen, hoppas du kryade på dig? :)

    SvaraRadera
  2. Jajaja för tusan,. sov typ 11 timmar inatt?! Helt crazy. Har dock sjukaste magknipen just nu efter at ha ätit på tok för mycket knäck, chokladfondue med för mycket tillbehör och alldeles för god thaimat. Ouch!

    SvaraRadera