måndag 12 december 2011

glädje är en marinblå tshirt med gult tryck


NYPD. Jag stöttar NYPD på det bekvämaste sättet jag vet. Inte för att NYPD är så trevliga, igår vid Rockefeller Center, där det var som en djungel där folk betedde sig som vildar för att komma nära det stora trädet var snutarna hur otrevliga som helst. "Move, move, get out of the way!!!!" "Oh right, you don't care 'cause you don't respect our work!" Man bah "men hallåååååå, vart vill du att jag ska ta vägen?!?!" Snutjävel.

Men jag ler lite åt att jag för första gången prutat ner priset. Först var det $15 men jag ville testa om jag kunde få ner priset bara för att. Så jag sa till den lilla mannen att näääh, 15 är lite för dyrt tyvärr. Han nappade direkt "how 'bout 12? 12 work good for you?" Egentligen var det ok men jag nödje mig inte riktigt. Funderade på hur jag skulle pusha honom lite till och sa sedan, så iskallt och c00lt jag kunde "Ten or nothing" Han blev rätt arg men i slutändan fick jag den för min tiolapp. StÅLt TjEj


Och nu är jag såhär glad. Min knäck från förra helgen är uppäten, magen är mätt och jag är, tänka er, nästan klar med packningen! Det var ju inte så jobbigt, slängde bara ner ytterst lite kläder, underklädisar, julklappar..... Räknade att jag ska ta med mig 5 par skor. 3 stycken till mig (snökängor, vanliga skor och "festskor") och sedan ska jag ju frakta med Minis fina skor och skor till mammas väninna. Men jag oroar mig inte jättemycket för vikten, har typ lagt ner allting nu och det ser inte så tungt ut?

Längtar lite tills jag får dra omkring på JFK. Förra gången när jag flög till London hade jag rätt många timmar på flygplatsen. Tog en donken till middag och satt i gaten och väntade men denna gång ska jag nog banne mig käka middag solo. Riktig middag. Ser framför mig att jag sitter själv på god restaurang, "table for one, please." Så sitter jag där, kanske sörplar jag i mig en god tallrik pasta med en skvallertidning som sällskap. Eller så jag jag bara McDonald's och en McFlurry. Only time will tell =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar