fredag 9 december 2011

det är inte varje dag....

... som jag inte bloggar på hela dagen. Men det är inte heller varje dag som jag inte kan ladda min svenska telefon! Min bedårande SonyEricson vad-den-nu-heter går inte att ladda. Varför behöver jag den må tro? Tänkte ha den som lite kalender när jag är himma och skriva ner vad jag är uppbokad till, och även så att dudes där hemma kan snacka med mig på luren utan att det kostar en amerikansk förmögenhet.

Storyn är såhär. Tydligen passar båda mina mobilladdare i min svenska. Kalas ju? Tills man inser att det inte funkar att ladda mobilen, vilken sladd man än använder!! WTF? Lilla ljuset bara blinkar rött, förmodligen försöker telefonen säga till mig att batteriet är tomt. Stendött. Snälla snälla SonyEricson, ladda? Hihihihi ser fram emot att läsa igenom mina gamla sms! Kommer bli som att tiden stannat. How magical!

Och så var det snart helg igen. Herregud, veckorna rasar verkligen förbi i riktig braktakt. Imorgon är det så ÄNTLIGEN dags för svensk julbord på alla svenskars beloved- IKEA. SKA köpa tomteluva, kvällen till ära och SKA smuggla med mig lite mat i fickorna.

Det har varit en rätt vanlig torsdag idag. Svinkall men vanlig. Det var tillochmed så kallt att idag var första gången jag tänke "holy f*ck vad det är kallt idag!!!!!!!!" Och då är det ändå rätt bra in i December.


Och en bild på mig och mina favvokillar. Tänkte hoppa i säng nu och ha mig en trevlig helg. Dessutom ser vi även fram emot att julemysa i City på lördag. Skrivs snart alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar