måndag 5 december 2011

Mätt andra advent


Se där ja! Det blev ju en helt otroligt bra dag och som värdmami sa "första söndagen på några veckor ni inte sovit bort hela söndagen. Visste ni ens att söndagar är såhär långa?" Hehehehehhhehehehee.  Jag&Säri följde med värdmami till mataffären och köpte allt som kunde tänkas doppas i choklad. Jordgubbar, hallon, bananer, kakor, cashewnötter med mera med mera. Vi kokade knäck som slutade i knäckbollar som nu istället är en enda stor knäckklump i en plastpåse i kylen. Så kan det gå när man inte hittar små pappersformar!! Efter att ha ätit vår vikt i choklad (och upptäckt att hallon fylld med vit choklad är helt otroligt gott) kom Daniella över och höll oss sällskap. Vi bestämde sedan att det var hög tid för ordentlig mat så det fick bli thaimat idag igen! Inget att klaga över, det var lika gott idag som förra gången. Enda skilladen var att jag efter att ha ätit låg jag på golvet och kved. Jag led av allvarlig matkoma och svor att aldrig äta igen. Ett löfte jag lär hålla till imorgon bitti. 

Där var andra advent förbi. Det var himla mysigt idag när jag och Sara pysslade i köket, min iPod spelade julmusik i världsklass och jag bara njöt av att inte vara hemma. Förlåt om det låter taskigt och jag saknar er alla där hemma. Att komma hem över jul ska bli så otroligt mysigt men jag kan inte stanna alltför länge. Jag kommer bli tokig och jag trivs med mitt liv och med migsjälv här borta. Jovars hemlängtan kan jag få men just nu blir jag kvar här. Ett tag till iallafall. Jag låter framtidsångesten ligga på is en pytteliten stund till men oroa er inte, den är här redan!!!! 

Puss och godnatt till er, en ny vecka ligger framför oss. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar