onsdag 14 december 2011

kvällen innan kvällen

Wow redan tisdagkväll? Egentligen har det varit en rätt långsam dag, men den började bra då jag fick sällskap av Sara. Satt och käkade frulle när hon kom och det hela slutade med att vi satt och kollade på Luciatåg på svtplay (precis som alla andra svenska aupairer!) Fint var det iallafall men håller med Klubb, vissa saker störde jag mig på. Som att Lucian inte höll ihop händerna? Killarnas halsdukar som fick dem att se ut som Stureplans- brats? Näj, inte okäj.

Min packning är typ nästan OK klar. Jag har kommit på att jag har ungefär lika mycket kläder till mig som jag har saker till andra. Men ändå inte, har knappt med mig några kläder???? Tycker det ska bli lite nervis att checka in väskan, har trots allt med mig rätt mycket mat och sånna grejjer och i mina ögon innebär det att säkerhetskontrollen kommer gå igenom väskan jättenoga och misstänka att jag langar knark. Så kanske de tar fram min leopard-spets- string? HaHAHAHAhahahahaAHAHAHAHAHAHAHAHahahahaHAHAHAHAHAhaah. Skoja. Den har jag inte ens med mig =)

Nej men ärligt. Amerikanska poliser är inte att leka med. Inte för att de är särskilt läskiga men de TROR att de är handplockade an Mr. Obama vilket får dem att ta jobbet rätt seriöst. Jag håller mig kanske i hörnan och gömmer mig.

Snart kanske Emma och Sara kommer hit. Eller planen var så men jag har inte riktigt hört något från dem? Önskade mig iallafall en Ben and Jerrys och hoppas de kommer hit med en. Och så ska vi se Grinchen, om det går. Vi hade den här hemma, jag spelade in den och tyckte den var bra att ha då den alltid är en räddare i nöden för den som tvivlar på julen. Tydligen höll inte familjen här hemma med och tog bort den.

Vilket gnälligt och klagigt litet inlägg? Så bitter jag är. Nej. Men jag vill hem nu. Hem och bli lite ompysslad. Hem och känna att man varit lite saknad. Och att de får veta att de minsann har varit saknade. Pusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar