onsdag 14 september 2011

yo whattap!

Heeeeej kära bloggeli! Nyss hemkommen från Matteos tae kwan do och chillar på mitt rum (som alltid när jag är ledig) ;) Idag har jag spännande nyheter- JAG KÖRDE!!! Jopp, jag körde till lekplatsen där jag&Sophia sprang av oss medan värdmami var på föräldrafika med Matteos nya klass, sen körde jag även hem från tae kwan do nyss. Och helt ärligt, det kunde inte varit lättare. Var rätt noga med att hålla koll på vägen och random stoppskyltar lite här och där för att lugna värdmamis sköra nerver och allting gick smooth. Man kunde iksom tänka på så mycket annat när man slapp tänka "okej, vilken hastighet ligger jag i nu? Ska jag växla ner? KAN jag ta denna svängen i 4:an? Dragläget, oops där ja. Pallar inte växla, startar i 2:an" Hehe, kom på migsjälv att ha tänkt vartenda av dem tankarna. Yeey

Ska nog ner och ta lite käk för min mage kurrar. Den blir hemskt tom när jag inte småäter på alla kakor hela tiden. Åååååh, chocolate chip cookies är typ (inte riktigt) det enda jag ätit men nu får det vara nog med det (på vardagar iallafall!) Blir väl förmodligen något kött och ris med pesto till middag. Pappa och/eller Maria om ni läser detta så- säg ingenting till värdföräldrarna om att vi äter typ samma sak varje kväll! Haha, det är gott och så men värdmami går på diet så hon äter bara sallad och värdpapi pallar inte göra någonting så det blir oftast att "de bara slänger ihop lite kött&ris" Men vafan, det är gott. Och jag ska försöka laga lite mat snart, måste bara till mataffären och handla i lugn och ro. Ska be värdpapi gör lasagne när han kommer hem för den var så jäkla god :D

Nog om det, food time!
(Förmodligen med the Backyardigans eller sjuhundrafjärde avsnittet Star Wars på TV, Matteo håller kontrollen med järnhand!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar