fredag 23 september 2011

lite saker jag tänkt på här i USA

USA skiljer sig från Sverige på väldigt många sätt. Men det finns saker som man inte trodde skulle vara SÅ annorlunda....

- Matreklamer här se så jävla goda ut. Maten ser alltid rykande färsk ut och man blir sugen på de konstigaste sakerna vid de konstigaste timmarna.
- Alla har bilar stora som friggeboder. Utan överdrift. Bara på vår gata finns det 3 Hummer- bilar. Såg en mini-cooper häromdagen och den har aldrig varit mindre
- På tal om bilar så är parkeringsplatserna gigantiska. Vid ett tillfälle kunde jag&bilen brevid ha dörrarna öppna på samma sida. Samtidigt.
- Matkassarna är de klenaste! Jag vet inte hur ni gör i eran familj men i min tar man få kassar och KÖTTAR kassen. Men inte här! Kassarna går sönder vid mer än 768 gram. Man får helt galet många kassar.
(Försökte en gång prove a point och köttade ner varor i kassen. Påsen gick sönder.)
- Man packar inte varorna själv. Man har alltså någon som packar dem åt en!! Jag har aldrig känt mig så bortskämd i mitt liv.


Mer när jag kommer på fler saker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar