fredag 30 september 2011

a lion and a leopard comes to this open place

Jag vet inte var jag ska börja för att få er att förstå hur mycket jag älskar Lejonkungen. Det har alltid varit en favoritfilm och jag såg den en miljard gånger innan mina unga 5 år men när jag såg den på Broadway förra påsken..... Det blev mer än bara "jag- älskar- filmen-och-musikalen" Det blev till en sjuk beundran! Jag började gråta 2 minuter in i musikalen bara för att allt blev overwhelming. Det var en sån sjuk känsla att se sin favoritfilm på det bästa sättet, på Broadway musikal! The Lion King is my obsession. Varenda gång någon nämner Lejonkungen blir jag helt stirrig "GUUUUUUUD, JAG SÅG DEN PÅ BROADWAY!!!! DET BÄSTA JAG SETT I HELA MITT LIV! SHIT DET VAR DET BÄSTA JAG VARIT MED OM!! AAAAAAAAH! och så blaah blaah blabla. 



Så om ni frågar mig vilken musikal ni ska se någon gång, utan tvekan- The Lion King. 

Förstår ni då min glädje när jag ser att filmen släpps på tisdag?! Den 4 oktober är dagen jag längtat efter sedan vår VHS pajjade för du kunde jag inte se Lejonkungen längre :( Men på tisdag blir filmen min!! Jag ska bli den första som köper filmen, jag ska banka utanför the mall och be dem släppa in mig så att jag kan rusa upp till filmaffären och köpa min alldeles egna Lejonkungen- film. Oh God, Oh God, Oh God, skynda tisdag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar