torsdag 29 september 2011

adele är den finaste man kan lyssna på och jag får aldrig nog

Just nu är det Someone like you som går på repeat om och om och om igen. Det är bara helt otroligt! Hennes låtar är verklige som ingen annans och det är som att hon läst min dagbok och sen bestämt sig för att skriva en låt om det. Hon är så öppen och ärlig och jag minns att jag läste en intervju med henne någon gång. Reportern hade frågat henne varför hennes förhållande tog slut och hon svarade bara "He didn't love me anymore" Så simpelt svar. Hur kan man bli så tagen av något så simpelt?! Hennes röst är så underbart mysig och behöver jag säga att jag somnat med hennes låtar på repeat flera kvällar i rad?

En annan låt som jag också är helt nerkärad i är First love. Jag hade lyssnat på Adele tidigare men när jag först hörde den i höstas... Det var den första av hennes låtar som jag verkligen kände "wow. Det där är jag. Hon och jag är samma person!" Hon sjöng om allt jag tänkt på, om alla funderingar jag hade. Den låter lite som en godnattvisa typ. En kär liten vaggvisa. Jag ska nog lyssna på den nu och bara ryckas med i hennes känslolavin. Jag känner bara för att gråta när jag lyssnar på Adele ibland. Hon är så vacker, utseendemässigt och personlighetsmässigt (ja, lite hittepå-ord men ni förstår vad jag menar) Det känns som det är okej att vara ledsen när man hör Adele.

Oj, vilken kärleksförklaring till Adele! Men jo, jag tycker hon är fantastisk! Lyssnar på många låtar av henne men just nu är det dem två låtarna som jag helt fastnat för.
Adele, if you would ever find your way to my innocent little blog- I love you. And thanks for all the help. It meant the world to me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar