torsdag 15 september 2011

första NYC- besöket-- check!

DET VAR SÅ FETT! Det var så utomordentligt jävla coolt att vara i den stad jag drömt om att vara i så många gånger och jag gick omkring och log hela tiden som ett fån! Jag tog tåget in och allt gick bra. För en person som hatar att ställa frågor till folk frågade jag alla om precis allting idag! Jag frågade om detta tåget gick till Stamford, sk jag byta tåg nu, går det direkt, vet du någon thaiaffär i närheten, var kan jag köpa limeblad? För hahaha, ett av mina uppdrag idag var att försöka hitta limeblad så att jag kan laga mammas goda thaisoppa men hittade jag det? Nope. En kille skrattade tillochmed åt mig och sa att "du lär nog inte hitta sånna i NYC, du får nog beställa på nätet" As if, dude!

Back on track, när tåget rullade in på Granc Central sprang jag in till den stora lobbyn och bara log. Sprang upp på en a balkongerna som överblickar hela stationen och fick rysningar- allt skit på vägen hit var så jäkla värt det. Ooh, gåshud!


Och kolla vad jag fick! Idag var typ gratisprylarnas dag- jag fick en rabattkupong på en affär, 2 vip-biljetter till NY Comedy Standup av en skithärlig kille som frågade mig direkt när jag kom ut från affären "Du är från Sverige va?" Jag blev bara helt paff "Eeeh..... ja. Hur fan visste du det?!" Sen började vi snacka om vad jag gjorde här och så och han sa att han skulle till Indonesien på måndag och vara där i 5 veckor annars hade han gått på Stand up med mig. HAHAHAHAHA :D

Shoppade inte så mycket som jag velat tråkigt nog. Jag köpte lite kläder till Vera men kände mig sedan dum och köpte någon till Malin&Daniel också, hihihi. Jag fick bara en liten ring för $6 och lite cupcakes.
Så syskon, snart får ni också paket.

Jag tog lite bilder med min tråkiga mobilkamera men jag var bara tvungen att på något sätt dela med mig av det c00la. Ska pilla med det nu, bilder kommer! Hold on

2 kommentarer:

  1. fyfaaaaaaaaaaan vad coooooolt! jag är så avis rickelpickel!!!!!!

    SvaraRadera
  2. wöwöwöwöwööööö, fräckttttt!

    SvaraRadera