måndag 3 oktober 2011

sagan började för 19 år sedan

Ja men Gud, för 19 år sedan började min resa, i samma land som jag befinner mig i just nu. Shit, jag har ju inte ens tänkt på det förrän nu!! Aja, nu ska jag berätta om min lilla födelsedag.

Det började med Skype med hela familjen. Alla alla var med och jag öppnade mitt stora paket i deras sällskap. Kändes så mysigt att kunna prata med alla (men kunde inte se dem, dumma Skype! Lika bra egentligen, jag hade nog börjat gråta av att se dem där alla samlade) Och mina vänner, i paketet fanns det:

- (inte mindre än) 5 olika Marabou.
- 2 påsar Polly
- 2 påsar Dumle
- 2 kg godis från beloved Hemmakväll
- 2 Toffifee
- 2 par byxor som jag lämnade hemma men ville ha hit! :P
- En elvisp
- En bakbunke
- Bakgrejjer som torrjäst, vaniljsocker, en slickepott, kardemumma
- Armband från Thomas Sabo
- Ögonskugga
- Green curry paste till min matlagning

Tror det var allt! Sen fick jag 2 biljetter till en Broadway- musikal så den 21 oktober bär det av in till stan med värdmami för musikalen Wicked. Har varit reklam för den överallt och den ser ut att vara så otroligt bra! Vid 10- tiden drog vi alla till ett äkta American diner och käkade massa godsaker tex chocolate chip American pancakes, fruktsallad, omelett osv osv osv osv. Därefter drog vi till ett cupcake bakery där man enligt tradition får välja 4 olika cupcakes. Hur jag bara kunde välja 4 är helt otroligt, alla cupcakes såg ut att komma från min ultimata sugar dream. Stora som tefat med frosting i alla regnbågens färger med färgglatt strössel. Behöver jag säga att de var helt utsökta? Har Skypeat så otroligt mycket idag, med folk från alla världens hörn. Mysigt att kunna catch up med alla trots att man befinner sig här borta :D

Till middag blev det värdpapis berömda short ribs med sweet potato fries. Tog även en öl till maten!! Första alkoholintaget på över 1 månad! Bakfull imorgon, hey-ho? Nejdå. Men jag är så monumentalt mätt nu. Jag har verkligen ätit hela dagen. American pancakes, cupcakes, godis, chips, lite mer godis, middag, lite glass...... Wow.



Och så vart vi tillbaka i pyjamasen ja. Det har varit en bra dag trots att jag fick lite hemlängtan innan middagen. Det kändes bara så konstigt att jag inte skulle se min familj mer idag! Vi skulle inte alla samlas runt bordet och äta mat och sjunga för mig med god efterrätt. Istället satt jag, värdmami&värdpapi i soffan framför teve och käkade som vilken kväll som helst och såg på american football. Men jag ska inte låta det tynga ner mig, det har varit en bra dag och nån födelsedag måste ju vara den första utan familjen!
Så tummarna upp för en bra födelsedag!!
Tänkte kanske se på en film nu men kanske är lite för sent... Jobbdags imorgon ju. Yippi-kay-yay.
Nej kanske relaxar med lite musik istället. Får se, svåra val!! Godnatt iallafall <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar