måndag 31 oktober 2011

jag är upptagen med all leva mitt liv fullt ut när jag är ledig. att ränna till city tar på krafterna men det är så jäkla värt det

Hejsvej alla och god mitt-i-natten på er. Klockan är nästan tio på kvällen och jag trillade hem för lite minde än en timme sen. Jopp, ännu en söndag i City. Lika underbart som sist. Efter att ha hamnat i tågkaos med förenade tåg, tåg som backade i hur många miles (engelska miles då) som helst så kom vi äntligen igång med dagen vid två- tiden. Vi tog oss till Greenwich Village och käkade på glutenfri restaurang och mina sällskapsbrudar (som båda är glutenallergiker) festade på pizza och panini, bread sticks och cupcakes! Fest är det inte varje dag i glutenallergikernas land. 



Gangstabrud som vänjer sig vid kaoset i storstan. En annan sak vi snubblade vid var den svenska godisbutiken. Värdföräldrarna tycker att vi svenskar är lite väl klena som inte klarar oss utan vårt godis när vi bor utomlands men hade dem smakat hade dem förstått. Jag ska köpa en påse nästa gång. Och jag kan varna er för att gatan som godisaffären ligger på är världens porrgata! Ursäkta att jag är lite rakfram här nu men det var porrbutiker till höger och vänster med diverse filmer och verktyg. Nej sånt lägger vi inte pengar på riktigt än. Däremot lades det duktigt mycket pengar på allt annat idag- kort till tunnelbanan, mat, smycken, nya solglasögon efter som City så snällt tog mina för någon helg sedan. Men vad göra, det finns ingen vits att spara när det finns fina saker att köpa :D



nu är det ju inte mycket kvar av kvällen. Duscha och göra sig kvällssnygg och sen är det dags för nattinatt.

Och halvmamma som gottar sig i Frankrikes sol, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar