torsdag 6 oktober 2011

ain't no sunshine when she's gone and always gone too long anytime she goes away


Jo men visst serru har jag tränat! Är nyduschad och fin nu och harsmort in hela kroppen med lotion. Nu sitter jag bara och väntar på att det ska torka in. MmmMMMm. Jag tjatar om min bakning ofta och jag VILL baka så mycket men det finns ingen tid! Det blir dessutom lite omständigt när jag behöver ingredienser som inte finns här eller som jag inte vet det engelska namnet på. Sirap heter till exempel "molasses". Who would've known?!

Igår ville jag ju baka muffins men eftersom Sophia gick helt bezerk på mig så gick inte det. Kanske idag kan vi baka tillsammans eller när Matteo kommer hem från skolan? eller nej, förra gången jag ville baka med honom kollade han på mig och sa bara "nej tack, jag leker hellre med Lego" Åh. Men jag har alla ingredienser så ska försöööka klämma in det idag. Annars- en annan dag.

Hade lite svårt att somna inatt för kunde inte sluta tänka på Steve Jobs. Ni vet, the master mind behind Apple? Hela min Facebook-sida är full med statusar som "rip Steve Jobs" eller "Steve Jobs <3" Jag fattar inte varför jag egentligen tänkte så mycket på honom. Jag kände ju inte honom och var inte särskilt insatt i hans liv. Men ändå känns det som att man har en connection till honom. Här sitter jag och knappar på min MacBook med iTunes uppe, jag lyssnar på min iPod innan jag somnar, värdmami messar på sin iPhone och värdpapi läser om Steve Jobs liv på iPad. Fattar ni? Han har gjort hur mycket som helst!! Jag har suttit på youtube och kollat på en massa tal som han höll och han var ju helt enastående. Förstod inte förrän nu hur great han var.

Nog om tråkiga saker. Jag ska äta lunch. Ska göra en pastasallad med pesto, kyckling, kanske lite majs och givetvis pasta. Värdmami bara skrattade åt mig när jag sa vad man har i en pastasallad och att det är en rätt vanlig rätt i Sverige. "Hahahahaha,vad fan äter ni i Sverige egentligen?!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar