måndag 31 oktober 2011

för första gången skäms jag över mitt stökiga rum

Någon bild får ni inte. Jag sparar er den synen. När man bor hos någon annan såhär, som ju de flesta aupairer gör, så ser man på sitt rum helt annorlunda. I mitt rum kan jag stänga ute allt vad blöjexem och The Backyardigans heter. Det är min lilla del och jag tycker om att se det som min lilla lägenhet. Fniss fniss fniss fniss fniss. Till poängen med det här inlägget. Det känns lite extra viktigt att ha sitt rum städat, för att liksom visa respekt till värdföräldrarna att man får låna detta lilla rum (eller "lägenhet") ;) Nu visar jag inte så mycket respekt. Även om värdmami sa att hon inte bryr sig vare sig mitt rum är stökigt eller inte så måste jag ta tag i det nu. Jag ska gå in i mamma- mode och röja undan. Kläder på golvet, glas och muggar och en tallrik hit och dit, obädadd säng, påsar på marken och lite filmfodral som Sophia lekte med.

En styck bloggare och en styck obäddad men ack så skön säng

Time to cleandå antar jag? Med iPod igång går det rätt snabbt. Senare kommer fröken Sara hit och vi ska mecka och hålla på. Oooooh så skojjsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar