tisdag 25 oktober 2011

morotskaka


Det svåra med att göra morotskaka är att veta hur många morötter man ska skala. Jag tänkte att det väl var bäst att göra lite för många så att bakandet inte pausas liksom. Men.... jag tog väl den tanken lite för långt kanske. Sitter med en hel hög skalade och onödiga morötter nu. Bara att äta, I guess. Sen vill jag dela med mig av min dröm inatt. Jag vaknade vid 4- tiden med en skrikande Sophia i bakgrunden och dunkande huvud. Not good tänkte ju jag då men jafe hade ju rätt bra med sovtid kvar så det var bara att fara tillbaka till drömlandet. Och vad drömmer jag då? Att jag åker i nån skitznabb båt, försöker bromsa den och slutar med att jag flyger av och slår i skallen skithårt. Verkligen skithårt!! Och när jag vaknade igen hade jag ont på samma ställe som i drömmen.... Weird? Weird!


Sophia och jag har sett på filmen Bolt ungefär 5 gånger idag. Inte hela filmen dock, men sett snuttar av den. Jag älskar att hon börjar bli gammal nog att kolla på en hel film nu. Och det blir inte mycket sämre när favoritfilmen är Trassel. Sååå fin film ju. Rapunzel, Rapunzel let down your hair! 


Och jag kan inte sluta tänka på hur utomordentligt FETT det hade varit att vara cykelguide i Italien. tydligen kan man vara det i Frankrike också och det hade varit två flugor i en smäll, då kan jag jobba med en skitcool sak OCH bli bli bättre på franskan. Kanske. Jag har inte tänkt alls när jag skulle åka, hur länge jag vill göra det eller om man ens tjänar särskilt bra. Jag kollar in det och frågar värdmami. Så jäkla gött att kunna göra vad man vill med sitt liv. Ingen skolbänk som kallar på en och inget arbete som måste skrivas. Lo-ve-ly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar