torsdag 20 oktober 2011

aldrig kan jag gå utanför dörren med lillan utan att folk tror att jag är teen-mom

Ärligt! Först så sket jag i det men jag ska säga er, vissa behandlar mig riktigt jävla dåligt när jag är ute! Skrattar bara lite åt det. Häromdagen ville en kvinna inte hjälpa mig hålla upp dörren och en gång kom en kvinna fram och sa att "det var bra att jag var ute med mitt barn och struntade i vad andra tyckte" Pinsamt för henne när jag förklarade att jag bara är nanny.


Men idag var första gången någon frågat om jag var förlovad! Fattar ni?! Förlovad!! Historien är som följer. Jag var inne i en skobutik och letade lite, de hade inte skorna jag ville ha så jag fick beställa dem. Killarna i kassan börjar snacka med Sophia som glatt vinkar och hälsar tillbaka. en av dem frågar, såklart, om det är min unge och jag svarar att nej, det är inte min bebbe, jag tar bara hand om henne. "But you're engaged?" frågar den andra och pekar på min hand!! Hehehe, jag blev helt paff. Jag VET att jag har ringen på förlovningsfingret på vänster hand men det är det enda fingret ringen passar på. Kan ha den på höger men nej, den passar på mitt lilla vänsterfinger! Var tvungen att avsluta med "So I¨m not engaged and shes not my daughter", bara så att dem skulle förstå exakt.

Oh good God, jag ska på karaoke ikväll. Sara drar med mig på massa äventyr. Men det kan nog bli rätt roligt, får se om jag drar till med poppisen "my heart will go on" eller om jag väljer någon enkel låt typ "I will always love you" med Whitney Houston? Återkommer LaTeRR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar