lördag 29 oktober 2011

lördag 29 oktober

Så låt mig bara påminna er om att det är slutet på oktober. Det betyder en del saker.
1. Jag har varit här i snart 2 månader
2. Det är snart Halloween
3. Det är inte långt kvar till jul

Så med det sagt vill jag bara säga till er att det här i Connecticut...... SNÖAR



Ja här såg det väl mer ut som regn men det är snö! SNÖ! SNOW!!! Helt obegripligt. Det är inte ens november. Om det hade snöat på tisdag, när det är 1 november, hade det varit en femma. Men nu? Redan? Butiker har redan satt upp jullampor och blinkande stjärnor. Och det har inte ens varit Halloween... Såklart kan jag inte hjälpa att ryckas med, jag börjar sjunga julsånger och längtar efter doften av pepparkakor och apelsiner med nejlikor som hänger i fönstrena. Men jag får lugna mig lite. Att vara taggad på jul 2 månader innan julafton kan bli jobbigt. Jag kommer ju vara redo för påskfirande i december!!


För bara någon få vecka sedan gick jag runt i linne. Och shorts. Utomhus. Nu? Naaaah, not so much.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar