tisdag 18 oktober 2011

sophia. Give your nanny a break och sov lite.

Hmm, lillan verkar inte vilja ge sig idag. På tisdagar har vi musik som slutar lite sent så när den väl slutar får man skynda sig hem så att hon inte somnar i bilen! Men idag, icke. Nej, värdmami tyckte det vore bättre om vi matade henne och SEN sova. Så nu är min teori att hon blivit pigg av maten och vill därför inte sova. Sånt är livet, förhopningsvis får jag en liten paus.

Känns förövrigt helt konstigt att vara tillbaka "på jobb" igen. Det var så skönt att komma ifrån det och nu får jag lite ångest- ska jag göra det här i flera månader till? Börjar det redan bli tråkigt undrar ni då och nej, inte tråkigt. Men får hitta på lite nya aktiviteter tror jag. Jag kommer väl in i det snart igen, just ju är det bara lite drygt.

I andra nyheter kan jag berätta att värdpapi är sjuk. Han har fått något som heter shingels, typ den vuxna varianten av vattenkoppor. Så mamma&pappa, visst har jag haft vattenkoppor? 99.9 % säker men bäst att kolla ifall ifall. Han har inte feber eller så, men han har utslag på ryggen som kliar, ont i huvudet, nackspärr, ryggvärk så det låter ju inte som någon trevlig sjukdom inte! Får hålla mig borta tror jag! Senska jag kolla ut lite gym också tror jag. Har hört om 2 st som inte är alt för dyra så nu blirre att jämföra de två. Väljer lätt det som har Zumba!!!! Åh, att skypea med syrran är det bästa som finns!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar