måndag 31 oktober 2011

en kaosvecka som denna hade bara kunnat få en kaosartad start. Kaos kaos kaos kaos. fattar ni vad jag menar?

Skriver det en gång till till de slöa där ute- kaos.  


Lillan hade en riktigt jävlig natt, var vaken och skrek största delen av natten. Värdföräldrarna gav upp vid fem och gick upp med henne och tänkte ta henne till läkaren. Knackar på min dörr (där jag ligger i mitt rum i min säng, vaken efter att både Matteo och Sophia skrikit av okänd anledning? Morr.) Hursomhelst. Jag hoppade ur sängen sju för att ta hand om Matteo, värdpapi skulle in till jobbet (och ska vara borta hela veckan)och värdmami skulle med Sophia till läkaren. Och just det, Matteos buss skulle hämta honom kl. 10 istället för 8.30. Och sen kom våra matvaror som vi beställde hem. Och det var också... rörigt.

Oturligt nog var Sophia inte sjuk alls. Detta gjorde mig och värdmami lite ledsna i ögat för vi hade hoppats på att hon var sjuk, så kunde vi ge henne medicin så kunde hon bli frisk och sova ordentligt. Icke. Läkaren sa att hennes sista tänder är påväg ut och dessa sista är de som gör mest ont. Jag tog med lillan till affären för att köpa maten som inte kom med i vår beställning (jo, vi beställer matvaror på nätet så levererar dem det. Rätt sweet tycker jag), sophia somnar till i bilen på väg till och från mataffären och nu när jag gick och la henne vägrar hon sluta skrika.

Men vet ni vad? Det är lite skitsamma. Ja, kaosveckan är väl bara ordet men heeey, hakuna matata. Jag har ju er som jag kan lasta av allt mitt gnäll på och det uppskattar väl alltid ni? Satt och läste igenom kommentarer på en blogg om chockerande händelser i bloggvärlden och här var min lista.

Lista över händelser inom bloggvärlden som chockade mig:

1. När Blondinbella och Nils gjorde slut. Lite ont i hjärtat
2. När Egoina och David gjorde slut. Mycket ont i hjärtat!
3. När Bingo Rimér och Katrin Zytomier... (hur fan stavat hon sitt namn?) skulle få en bebbe
4. (min absoluta favvis) När Bingo&Katrin döpte sin son till Ringo. HAHAHAHAAHAHAHHAHHAHAHA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar