onsdag 5 oktober 2011

bio, park& möjligtvis en muffin eller 15

God dagens! Gårkvällen blev riktigt najz om man säger så. Blev upp-plockad av au pair- kompisar för att se på bio. Abduction hette filmen med han Taylor Lautner från Twilight- serien. Filmen var faktiskt rätt bra och vem visste att varulvar kunde vara så snygga utan allt varuvligt?! När vi väl är inne på biosnack kan jag lika gärna ta like skillnader mellan den amerikanska och svenska bion.

1. På tisdagar kostar bio endast $6. Typ 45 spänn. Fattar ni hur billigt det är?!
2. Man kan komma lite när man vill. Av de två gångerna jag gått på bio har jag missat de fem första minuterna båda gånger.
3. (detta är det bästa) Man kan luta tillbaka stolarna! JAVISST! Stolsryggen lutas tillbaka och eftersom att det inte är många som går på bio kan man med nöje släpa upp fötterna på stolen framför, luta sig tillbaka, relaxa och njuta av filmen


Ellerhur var det en bra lista? Jag är nu på återhämtningsvägen efter att ha sprungit på min lunchpaus för första gången! Tänkte att "jo men varför inte och då har jag det avklarat" Sagt och gjort snörade jag på mig skorna och traskade ner i vår varma källare och sprang lite. Nu måste jag dock äta, svälter ihjäääääl. Och i eftermiddag är jag&Sophia fångar i huset. Värdmami ska till läkaren och behöver bilen sen ska hon hämta Matteo från skolan. Så hon drar nu..... och är tillbaka om 2 timmar. Score.


Dags att sleva i sig mat. Hungry och värdmami har precis värmt kyckling&ris, I'm outta here!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar