onsdag 13 juni 2012

When in Mexico

Hur många gånger ska jag skriva att jag är i Mexico? Mexico hit och Cancun dit. Ni fattar nu! Men vi skriver lite till om det :) :) :) :) :) :)




Okeeeeeeeej vad fint det är här. Blått hav, blå himmel, stor sol och allt som man ser på bilder. Nu är ju dessa i och för sig från Google men såhär ser det ut iallafall och jag tar bilder med kameran för att bevisa för er att det är for real, yo.

Resan hit gick bra. Inget märkvärdigt att rapportera. Men när jag kom till hotellet, skulle jag checka in och säga till dem att jag var här med min värdfamilj (som kom hit i lördags) och säga att mitt rum skulle på deras "nota" eller vad man nu säger. Av ren slump träffade jag värdmami nere i lobbyn och hon fick hjälpa mig att checka in och tur är väl det för hotellet hade inget rum till mig!! Någonstans blev det fel i bokningen och hade bokat att jag skulle komma en dag tidigare och ville därför att vi skulle betala en avgift för att jag "inte dök upp på mitt rätta datum" Som ju var fel datum. Allt blev lite kaoz och jag frågade värdmami om jag bara inte kunde bo i deras rum?

"No no no, you are having your own room, that was the deal. Besides if you sleep on the couch bed, Matteo has to sleep in our bed and we don't want him kicking us all night!!"


Allt blev bra till slut och jag blev uppgraderad till ett större rum som "förlåt för besväret" Känner mig nu duktigt bortskämd i ett hotellrum- som med all säkerhet är större än mina 4 framtida lägenheter- med eget kök, balkong, stort badrum med lyxigt badkar, alltså aaaaaaahh! Lite tråkigt är det dock att jag bor där själv. Med allt det fina hade det varit kul att dela det med någon men jag tänker på september och allt det fina jag kommer dela med brudarna då!!!!

1 kommentar:

  1. Men så lyxigt gumman! Njut nu i stället och ta hand om din sol röda kropp, inte bra att bränna sig älskade. Älskar dig så mycket och älskar att läsa din blogg varje dag! Love to you from me. Mamma

    SvaraRadera