fredag 29 juni 2012

Framtida boende

Va, neeej neeej, inte boende i City. Gud det vet jag ju inte ens om det blir. *saintenyssdet*

Nej vi fick idag se lägenheten vi ska bo i från och med juli! 14 juli tar vi vårt pick och pack och flyttar från denna trygga gata. Känns lite skumt att flytta för jag vet ju inget annat än att bo här, i just detta hus. Har varit nervös länge över flytten, hur stort är det, kommer jag känna att jag tränger mig på, kommer jag bo långt ifrån allt och alla? Men nu känner jag mig mycket lugnare. Ja visst, en omställning blir det ju men det blir det alltid när man flyttar, oavsett var och hur långt! Vi bor bland fina parkområden och trottoarer (sån lyx att ni fattar inte- trottoarer liksom!!) och det finns en gemensam pool i det boendekomplex vi kommer bo i. Och fortfarande nära en exit på motorvägen vilket är ooooootroligt viktigt. Vår lägenhet kallas för ett town house, så det är lite större än  en "vanlig" lägenhet och den har tre våningar!! En ingångsvåning med garage och extrarum, en våning med kök, tvättrum, matsal och eventuell barn-lekrum och sen en tredje våning med alla våra sovrum.

För första gången nu känner jag mig peppad inför flytten! Poolen kommer ju bli så obeskrivligt härlig när det är varma sommardagar, det finns ett gym som man har full tillgång till, vi har nära till centrum och alla mysiga caféer, nära till skolor med mera. Dock lite längre till tåget men jag funderar på att kolla om det finns någon garage sale i närheten där jag kan fynda en cykel! Svensk som man är, och dessutom perfekt att kunna cykla till och från tågstationen! På trottoaer :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar