torsdag 21 juni 2012

On the other side of a downward spiral, my love for you went viral. And I loved you every mile you drove away

Ja men hej ja. Jag är tillbaka efter lite gråa trista två dagar. Vädret har det rå inte varit något fel på men JAG har varit grå och trist. Det hela började med att mitt öra värkte och jag som aldrig har ont i öronen blev litt förtvivlad och visste inte vad jag skulle göra. Blev sur på värdmami för att hon inte ville boka läkartid utan ville se om det hjälpte att droppa i vitlöksolja för det skulle tydligen hjälpa. Enligt Google. Så hade jag sovit dåligt, var gnällig för att jag hade ont i örat, blev arg för att luftkonditionering itne fungerade i mitt rum och jag låg som en svettpöl i sängen..... Ja det blev bara en cocktail av allt dåligt på en gång. Och som plus på det skulle jag ta hand om kidzen hela dagen och hade absolut inga planer.

Jösses nu skäms jag nästan lite över hur synd jag tyckte om mig själv. Jag har det inte dåligt. Inte alls faktiskt. Jag har snälla barn, snälla värdföräldrar, roliga planer till helgen, familj som bara är ett Skype-samtal bort. Jag har tio fingrar och tio tår, två fötter på vardera ben och en kropp fylld med organ som fungerar precis som de ska. Nej det är inte synd om mig längre. 


Jag och Verisen.
Obligatorisk hoppbild när kameran är framme.


Jag och kidzen byggde tält med alla filtar och täcken, hittade på historier och tandtroll och älvor, och krigade mot alla gosedjur vi kunde hitta. Och idag har vi lekt i parken trots den helt otroliga värmen. Båda sitter helt utslagna i soffan och jag ska nog skicka båda i säng. Kanske borde jag passa på att ta en liten sovstund då också med tanke på att jag inte får så mycket sömn i ett kokande hett rum utan fungerande AC..........

Imorgon är det midsommar!!! Det kan ju inte en kotte ha missat, inte ens vi svenska kottar här i USA. Vi ska fira i Battery Park inne i City där det ska hållas härligt kalas av någon svensk organisation. Det har lovats midsommarstång, vi ska ta med oss lite gofika och sen är det fest och dans heeeela kvällen. ÅÅH vad jag längtar. Man vet att man hör hemma i en stad när man saknat staden när man varit borta. New York Cityyyyyyy <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar