fredag 22 juni 2012

Things heal.


Gudskelov att örat lugnat sig nu. Som sagt så får jag typ aaaaldrig ont i just öronen så nu när jag fick det blev det typ lite... panik. Det var lite mer panik idag. Jo för ni vill veta varför. För det första så skulle jag åka med kidzen på några ärenden i eftermiddag, handla saker till imorgon och mutade dem med glass. Allt var frid och fröjd, jag packade ner allt som behövs i "mamma-väskan" och vi ska precis gå ut genom dörren. När jag hör Matteo från lekrummet

"Eeehhh....... Eeeehhh Jojo..... Ooowwww........ I think eeh,..... Jojo...................."

I mitt huvud hinner jag på de korta stund föreställa mig hur han på något sätt trillat och brutit av båda benen med blod sprutande överallt och ett finger som kapats någonstans också. Kanske har en tand flugit ut på kuppen. Någorlunda rätt hade jag, jag rusar in och möter en Matteo med munnen full av blod och blod på händerna. OH MY GOD!!!! Jag tar in honom till badrummet där jag tvättar bort blod från händerna, sköljer munnen och försöker förstå vart han slagit sig och var blodet kommer ifrån. Det var inte så farligt som det såg ut, stackaren hade på något vänster trillat och slagit i munnen och bitit sig själv riktigt hårt i munnen. Därav allt blod. Bör noteras också att Matteo hatar blod. Hatar hatar hatar. En gång trillade Sophia i parken och skrapade upp knäna och det hela slutade med att jag fick trösta Matteo för att han sett blod på sin lillasysters knä. Han har en sådan ömtålig själ den där lilla pojken :')

Så det blev lite med händelserikt än jag trodde. Matteo pratade på i 20 minuterna om hur glass nog skulle göra munnen bättre eftersom det var kallt och det hjälper när man slagit sig och det är bra att munnen är kall och bla bla bla bla bla bla i flera minuter. Sedan körde vi iväg till värdmamis jobb för att hämta henne. Precis som de andra gångerna vi hämtat henne denna vecka var hon 30 minuter sen. OCH DET VAR SÅ JÄKLA VARMT!!!!! Vi satt i bilen, luftkonditioneringen blåste bara varm luft (??????), vi gick ut för att få "frisk luft", varje ställe var varmare än det förra och vi alla 3 satt med dyngsura kläder och svett rinnandes ner för kinderna. Jag var sekuder ifrån att spränga sönder ett fönster i frustration men just då kom värdmami ut och allt var bra igen.

Wow vad långt det hela blev nu. Ska avsluta kort-- vi åkte och käkade middag på deras favorit-italienska restaurang och alla var nöjda och glada. Kvällens projekt är att baka det jag ska ha med mig till City imorgon för vårt midsommarfirande. Jag får improvisera lite med tanke på att vi inte kom iväg till affären så Alisa om du läser detta: jag tror det får bli Rocky Road iallafall. Men inga jordnötter! Snälla smaka dem imorgon och hoppas du tycker om dem <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar