söndag 17 juni 2012

Strålande sol och brända läppar

Solskenet hittade sin väg tillbaka hit! Vi startade dagen på bästa sätt- frukost på Starbucks. HHAHAHHAHA inte ens på semester undgår man Starbucks. It's there, where ever you are, a Starbucks will be there! Jaja get smakade gott och jag fick gå omkring och kolla lite i affärerna som också låg på the mall, som bekvämt nog ligger mitt emot vårt hotell. Men jag gick, hör och häpna där ifrån tomhänt. Men det var inte lätt. Jag tyckte lite synd om mig själv som inte köpte skitsnygga badkläder på Roxy eller Quicksilver men jag bet ihop och påminde mig själv om att jag behöver vartenda cent jag kan hitta till min reseseptember.

Som ni kanske anade av rubriken så har jag bränt min underläpp. Först och främst, HUR intressant är det inte att läsa om alla kroppsdelar jag bränt och hur ont det gör? Är det inte därför ni klickan in här varje dag, för att se hur jag mår och vilken kroppsdel som ömmar idag? Men det här är så viktigt att jag helt enkelt måste dela med mig. Vaknade alltså imorse i min fina vita säng och kände att jag hade en stor sårskorpa över hela underläppen. Tyckte det gjorde lite ont, gäspade sömnigt och DÄR sprack sårskorpan. AAAAAJJJJ SOOM FAAAAAAAN vad ont det gjorde. Ah maj gash!! Sprang till spegeln och kollade på min stackars läpp. Grät för första gången på väldigt länge av fysisk smärta.

Där ser ni läppen, ja. Har inget speciellt solskydd till läpparna så kletade på massa solskyddslotion istället.
Heja vita läppar!

En liten tummen upp får den sköna sängen iallafall!

1 kommentar:

  1. Nej, stackars dig. Hade du varit här hemma så har jag så KLART en kräm (right Malin?) för brända läppar. Men jag ska skicka lite zink pasta till dig gumman för det är det bästa mot läpparna när man solar. Har man redan bränt sig är Zovirax det bästa, finns i USA på alla drog store. Så när du kommer hem så köper du det och sedan vips är det bra igen. Love you and you look GREAT! Hur är det med det röda håret, any redder love?
    Kram din alltid Mamma

    SvaraRadera