fredag 29 juni 2012

När man sviker en av sina viktigaste

Hej hej. Jag sitter i köket och tjurar och surar. Det är inget allvarligt, låt mig bara skriva det först. Jag är alltså inne på Macen (duuh) och surfar runt och mina tankar driftade plötsligt iväg till Coldplay. Satte igång en låt och blev påmind om hur mycket jag verkligen älskar Coldplay!

Förstår att ni undrar. Varför jag är sur och tjurig? FÖR JAG KÄNNER MIG SOM VÄRLDENS SÄMSTA COLDPLAY- FAN!!!!! Aldrig någonsin har jag känt någon som älskar en artist så mycket som jag älskar Coldplay men ALDRIG varit på en av deras konserter!!!!!! De spelade på Where the Action Is i Göteborg förra sommaren men det var ju inte deras konsert. 

Vad är det för feeeel på mig?!?!!!?!??! Och såklart. SÅKLART ska de spela i Sverige och i Köpenhamn, när jag inte är någonstans i närheten. Och givetvis ska de resa runt i USA och göra massa konserter överallt. Ska jag gå? Herregud nej! AAAAAHHHHH jag gick in på Coldplays hemsida och kikade runt bland svindyra biljetter på urkassa platser och shit maj gaaad!! Varför är jag SÅ SEG med sånt här?! Blir så förbaskat jämrans hel-vetes arg på mig själv. Skyller på alla andra och säger att "ingen av mina kompisar älskar Coldplay" för då känner jag mig inte lika dum och skyldig. Men skulle jag fråga runt skulle jag säkert hitta någon. Maddafakka, jag ska gå på en av deras konserter, någon gång! Inte mår jag bättre heller när andra som varit på deras konserter berättar hur fullkomligt awesome det var. Eller när jag ser på Facebook hur folk skriver och taggar till deras konserter. Folk som jag känner som ska gå är döda i mina ögon och jag har all anledning att tycka om dem lite mindre. Allt- såklart- för att jag inombords dör av avundsjuka.

Jag inser att jag har två val. Antingen kan jag ta tag i det, hitta någon som vill gå och boka en jäkla skitbiljett så att jag åtminstone kan se dem. Eller så väntar jag tills nästa gång (när det nu är) och är zzznabb med bokning då. Så gör jag det ordentligt, med bra platser till vilket pris! Men tills dess så tröstar jag mig med min iPod som kan spela deras låtar åt mig.










Börjar nästan grina så mycket jag vill gå på en konsert nu och hur mycket jag tycker om den :''')))))))  Men okey vet ni? Jag får vara glad över det lilla. Jag HAR sett dem spela live, inte en av deras egna konserter men alltid något. Jag stod nästan längst fram i det hoppande publikhavet, hörde hur de sjöng mina favoritlåtar, sjöng med och grät och allt detta tillsammans med mina vänner. Någon gång är det min tur att gå på Coldplay- konsert :) :) :) :) :)

2 kommentarer:

  1. igår var det ett år sedan göteborg, och av en slump så är jag här uppe nu och det var lika fint väder igår som när vi såg världens bästa band!!! jag vill också se dom i kph, skulle beställa på kvällen samma dag - SLUT! sinnes :((( en dag ska vi se din rickel!!!!! <3 miss u

    SvaraRadera
  2. The BUHU heard all around the world!! Alltså hur orättvis är inte livet?! Jag vill också se Coldplay men jag vet att någon dag är det min tur. Då står jag där, mitt i publikhavet i en massiv arena och skriker tills lungorna gråter. Fint skit! Hälsa Götlaborg från lilla mig! Pusselipuss.

    SvaraRadera