lördag 30 juni 2012

Man ska leva livet. Det är därför man lever.

Hurra hurra hurra att lille iPoden kom igång igen. Även om det hade varit roligt att köpa nytt så är det ändå lite bökigt så skönt att jag slipper det! Tills vidare iallafall, hehehehe. Jösses tänk om den skulle crasha när jag är ute och reser i september?! Ja ni hör hur fäst jag är vid mina rosa lilla musikspelare va.........

Fick prata på Skype med mamma idag för första gången på länge! En vecka har det gått, minst iallafall, sen vi snackade senast och det var mysigt att "hänga" med mamma lite på det lilla sätt jag kan. Skype is a marvellous thing. Tog lärdom från det vi pratade om och har nu kommit fram till att jag ska sluta vara dumsnål! Jag ska sluta med mitt extrema sparande och faktiskt unna mig själv nya träningsskor till exempel. Eller det halsbandet jag inte kan sluta tänka på. KÖÖÖÖP. Man lever bara en gång och jag kan inte gå omkring och oroa mig för hur jag ska betala hyran till en lägenhet som jag inte ens har ännu. Livet går bara inte ut på det.

Hela dagen idag har värdföräldrarna packat, det har rensats i alla skåp, tavlor och plockats ner, vissa tallrikar har också packats undan och de har packat undan hela lekrummet i kartonger också! Min första tanke när jag såg alla leksaker och spel i boxarna var "vad i helsike ska jag göra med kidzen och dagarna nu då?" Men oron var förgäves, boxen med leksaker ska stå kvar i lekrummet till flytten ;) Så för att hjälpa till på det sätt jag vet bäst, passa barn är ändå mitt jobb höhöhö, så tog jag med kidzen till lekplatsen och sprang runt där lite. Jag och lillgrabben kastade amerikansk fotboll och jag måste säga- för en klen liten skit så har han en jädra kastarm!

Planer för ikväll? Slappe lördag. Man blir rätt slut när man är ute med kidzen och leker när det är så varmt som det är här nu. Termometern bara sticker över 40 grader Celsius innan klockan slagit 12 på dagen. Så det enda rätta för mig ikväll är lite Johanna-time med en film, gärna komedi, romantisk komedi går också bra, med min stora påse godis som mamma köpte till mig på Hemmakväll.


Två bilder från Boston, i februari

1 kommentar:

  1. Det är bra gumman! Jag är också himla snål ibland när jag har sparat MEN man måste balansera det. Man måste också unna sig och LEVA och problem med en framtida lägenhet, det kommer liksom senare och DÅ tacklar man det. Jag ser det istället som att springa och må bra är att satsa på sin framtid med hälsa och välmående och för det så måste man ha bra träningsskor för att man ska slippa skador= köp nya skor! Kram din alltid Mamma

    SvaraRadera