måndag 25 juni 2012

Åskoväder. Heter det så?

OH FY FAN VAD DET REGNAR. Hel-vete azzå!! Yr från konstiga drömmar om en katt som fastnat i mina byxor (???), vaknar jag och hör sånna otroliga blixtar och dundrar och muller och fattar först inte vad som händer. Är detta på riktigt eller drömmer jag att jag är i krig?! Så jag gick och kollade ut genom fönstret och jag kan säga så här, jag kan inte minnas senaste gången jag såg det regna så mycket. Alldeles nattsvart ute, stundvis upplyst av enorma blixtar. Som att någon tog foto på oss :) :) :) :)

Onödigt att säga att vi stannar inte idag, jag och kidzen. Lite mysigt filmtittande och Matteo har blivit helt tokig i att bygga kojor. Allt är mycket bättre när man gör det i en koja! Kolla film i en koja, äta i en koja, tusan, hade han kunnat bygga in en toalett i sin koja hade han aldrig lämnat den! Hoppas att han håller kvar vid sitt koj-bygge när han åkt och kanske minns han mig som "hon som lärde mig bygga kojor."

Inte mycket annat att säga just nu. Sitter lite uppslukad i Hitta Nemo. Synd att klaga när man får se på sin favvo-film på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar