lördag 16 juni 2012

Mina framtida barn ska semestra i Mexico

Alltså hallelujah vad jag har sett mycket fint idag. Idag var vi nämligen på utflykt!! Vi tog en paus från pollhäng och solslappande och tog bussen till en färja som sedan tog oss till en annan ö, Isla Mujeras. Väl där hyrde vi en golfbil och körde runt på ön, besökte en turtle farm, där de då föder upp sköldpaddor, och där hade de också massa fina fiskar, sjöhästar, sjöstjärnor och annat fint. Vi var på sköldpadde-stället ett tag och hoppade in i golfbilen igen och körde vidare runt ön. Jag kan ju inte visa er bilder eftersom de alla ligger på kameran... Men ni vet, när jag är hemma, eller "hemma" eller whatever, så ska ni få se.

Om man googlar Isla Mujeras:



Av en ren slump stannade vi till vid en strand för att köpa lite dricka och något att äta på eftersom det var ett tag tills det att vår färja som skulle ta oss tillbaka till fastlandet skulle gå. Och vad snubblar vi på? En av världens finaste stränder. Det finaste jag någonsin sett och som tävlar med de fina stränderna på Zanzibar om första platsen. Herre. Gud. Vi satte oss vid en stor strandbar, barnen drack Coca Cola, Coronas för de vuxna och tänkte vilken tur jag har att få resa hit och se allt detta fina. Men också vilken tur jag har att jag är precis som jag är. Jag är som jag är och trots att jag inte alltid är bäst i alla lägen hade jag inte velat vara någon annan än mig!


Här ska ni få se, det är alltså här vi bor. Längs den här slingan ligger massa fina hotell, uppradade vid strandkanten. Exakt var på kartan vårt hotell ligger vet jag inte men någonstans där i mitten. Och förresten gjorde pappa den så mogna upptäckten att den här slingan heter Boulevard Kuklukan. Kuklukan. Kuk- lukan. En högst mogen observation som jag, pappa och Malin fnissade en stund åt.

Värdföräldrarna är ute på date night och barnen har lat sig så jag sitter själv vaken. Slog nyss på en film men tröttnade efter typ 7 minuter och bestämde mig för att skriva detta istället. Så länge kan jag koncentrerar mig på en film, ja. Nej jag ger den ett försök till nu. Det var trots allt Sara som hyrde den till mig, What's Your Number, och hon säger att den ska vara bra. Får väl lira på de' rå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar