fredag 27 juli 2012

Tyck synd om mig, för jag har blivit getingbiten

Aaaaj aaaaaj aaaaj ajaj vilken morgon vi har haft. Allt började ju bra- solen sken, kidzen var på riktigt lekhumör och vi skulle ta cyklarna och åka och se på Matteos nya skola och se om den hade någon schysst lekplats vi kunde leka på. Vi såg till och med en sköldpadda korsa vägen när vi cyklade!!! Jo det är sant! Men jag berättar mer om det när jag skrivit klart min snyfthistoria.

Så där lekte vi alla 3. Hade hur roligt som helst, prövade alla nya klätterställningar, åkte upp och ner rutschekanor, balanserade på olika bommar, ja ni vet, allt det där härliga. Så precis vid skolans lekplats finns det ett litet skogområde och jag går dit och ser vad som finns. Upptäcker att det ser rätt bra ut för att springa runt, leka hinderbana, bygga koja osv osv. Inte hinner vi långt förrän lilltjejen plötsligt börjar skrika och gråta, "ajajaj" och hålla om sin fot. Jag lyfter upp henne och tror att hon bara fjantar sig när Matteo också hoppar till och skriker. "Vad fasen är det som händer?" undrade ju jag när det stack till i benet på mig också.

Jag kollar runt och ser massa getingar svärma omkring runt våra ben. Föck. "RUUUUUUN!! GET OUT GET OUT, OUT OUT OOOUUUT!!!!!MATTEEEEO GET OUT!!" Båda kidzen gråter och jag börjar smälla och slå på deras kläder för att se till att inga getingar kommit innanför kläderna eller något sånt otäckt. Ringer till värdmami snabbt och ber henne komma och hämta oss och stackars kidzen som blivit inlurade i skogen av deras störda nanny och blir getingbitna på köpet.

Grabben blev biten 4 GÅNGER och lilltjejen kom ut med 3 bett. Jag fick 1 på låret och hel-vete vad ont det gör. Inte riktigt den morgon jag förväntade mig om man säger så. Båda kidzen sover nu och jag är också halvt sovande framför teven. Tror jag lägger mig och ser på en film när värdmami tar över i eftermiddag. Ni som känner er snälla får gärna skicka presenter. Allt från eatable till wearable accepteras. Puss och kram.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar